هر چه قدر که صنعت و تولیدات به سمت پیشرفته تر شدن جلو رفتند لوازم مختلفی هم وارد بازار شدند. یکی از این دسته موارد چاپ ها بودند. انواع مختلفی از چاپ را ما می توانیم از بازار خریداری کنیم. یکی از آن نمونه ها چاپ کاغذ پوستی است. معمولا این مدل چاپ ها بر اساس شرکت تولید کننده و جنس به کار رفته قیمت های متفاوتی دارند. اما شما می توانید با تحقیقات لازم و مشورت از افراد متخصص در این زمینه انتخاب مناسبی داشته باشید. معمولا هنگامی که یک سری مواد غذایی را بخواهیم بسته بندی کنیم از چاپ کاغذ پوستی استفاده می کنیم. در ادامه این مطلب و در وبسایت نشانه ساز ما در ارتباط با چاپ کاغذ پوستی صحبت می‌کنیم. 

کاغذ پوستی چیست؟  


همان‌طور که گفتیم بیشتر برای دسته بندی یک سری مواد غذایی از کاغذ پوستی استفاده می‌شود. معمولا جنس این نوع کاغذ ها حالت سلولزی و نازکی دارند که علاوه بر صنایع غذایی برای صنعت معماری هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا برخی افراد فکر می‌کنند که کاغذ پوستی با کاغذ مومی شباهت دارد اما در عین این که با نگاه اول تغییری در آن ها نمی بینید تفاوت های زیادی در آن ها وجود دارد. 
این نوع کاغذ دارای ساختاری خاص است که از طریق فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی حاصل می‌شود. کاغذ پوستی به دلیل سختی و مقاومت بیشتر خود همانطور که گفتیم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر اما برای تولید کتاب‌ها، صنایع دستی و مصارف خاص دیگر به کار می‌رود.

کاربرد کاغذ پوستی در چاپ و طراحی 


در ابتدا تعریفی از چاپ کاغذ پوستی را برای شما بیان کردیم و گفتیم که به علت جنس و ساختار آن در یک سری صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ پوستی از الیاف گیاهی مانند الیاف چوب ساخته می‌شود. این نوع کاغذ به دلیل خصوصیات خاص خود، در طراحی و چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش ما کاربرد کاغذ پوستی در چاپ و طراحی را برای شما بررسی می‌کنیم. 
طراحی و نقاشی
مدل های مختلف کاغذ پوستی برای طراحان و نقاشان حرفه‌ای یک انتخاب عالی است. سطح نرم و صاف آن، امکان ایجاد طراحی و جزئیات دقیق و صحیح را فراهم می‌کند. همچنین، رنگ‌ها و مواد رنگ‌زایی بر روی کاغذ پوستی به خوبی جذب می‌شوند و باعث ایجاد تصاویر زیبا و جذاب خواهند ‌شد.
چاپ تبلیغاتی و تجاری
چاپ کاغذ پوستی در زمینه تبلیغات، بروشورها، کاتالوگ‌ها، کارت‌های تجاری و سایر موارد تبلیغاتی استفاده می‌شود. این نوع کاغذ به دلیل جذابیت بصری و بازتاب نور، به خوبی با تصاویر و متون چاپ شده هماهنگی می‌کند و نتیجه‌ای جذاب را به ارمغان می‌آورد.جهت دریافت خدمات طراحی و چاپ به سایت نشانه ساز مراجعه نمایید.
کارت پستال و تبریک
مدل هایی از کاغذ پوستی برای ساخت کارت‌های پستال، کارت‌های تبریک و سایر کارت‌های دست ساز استفاده می‌شود. این کاغذ به دلیل ضخامت و سختی مناسب، امکان نگهداری تصاویر و متون به خوبی را فراهم می‌کند و کارت‌ها را به شکلی استثنایی می‌سازد.
بسته‌بندی
کاغذ پوستی برای بسته‌بندی محصولات لوکس و ارائه آن‌ها در بسته‌های جذاب استفاده می‌شود. این نوع کاغذ به دلیل قوت و مقاومت مناسب، محصولات را در برابر ضربه و خط و خش حفظ می‌کند و در عین حال ظاهری زیبا و شیک به بسته‌بندی می‌بخشد.
توجه داشته باشید که استفاده از چاپ کاغذ پوستی در طراحی می‌تواند به تنوع و گستردگی بسیاری تبدیل شود. هرچند که کاغذ پوستی مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. اما در انتخاب آن باید به نیازها و الزامات خودتان توجه کنید و مطمئن شوید که انطباق مناسبی با پروژه شما دارد. همچنین، در انتخاب کاغذ پوستی باید به کیفیت و مشخصات فنی آن، مانند وزن، ضخامت و سطح کاغذ، توجه کنید تا نتیجه‌ای بهتر بدست آورید.

 

چاپ کاغذ پوستی طرحدار در تهران


در تهران مکان های زیادی در زمینه چاپ کاغذ پوستی وجود دارد. شما در تهران می‌توانید برای چاپ کاغذ پوستی طرحدار به چاپخانه‌های چاپ و طراحی مراجعه کنید. این چاپخانه‌ها به شما امکان چاپ انواع طرح‌ها و الگوها بر روی کاغذ پوستی را می‌دهند. در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

قیمت کاغذ پوستی طرحدار ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله کیفیت کاغذ، اندازه و ضخامت آن، نوع و پیچیدگی طرح، حجم سفارش و قیمت چاپ. 
مزایای کاغذ پوستی طرحدار که در تهران خریداری می‌کنید زیاد است و معمولا شامل جذابیت بصری بالا، تنوع طرح‌ها و الگوها، امکان ایجاد تصاویر خاص و جزئیات دقیق، قابلیت تطبیق با مواد رنگی مختلف، مقاومت مناسب در برابر خط و خش و استفاده آسان در طراحی و چاپ می‌باشند.

سفارش کاغذ پوستی چاپ شده 


در بخش های قبل به بررسی نحوه خریداری چاپ کاغذ پوستی در تهران و تعریف آن پرداختیم. برای سفارش کاغذ پوستی چاپ شده، شما می‌توانید به چاپخانه‌ها و مراکز چاپ  مانند سایت نشانه ساز مراجعه کنید و با کارشناسان آن‌ها درباره نوع کاغذ پوستی، اندازه، طرح و تعداد مورد نیاز صحبت کنید. مراحل سفارش کاغذ پوستی چاپ شده عموماً شامل مراحل زیر می‌شود:
تعیین نیازمندی‌ها
ابتدا باید نیازمندی‌های خود را مشخص کنید، از جمله نوع کاغذ پوستی، اندازه، طرح و تعداد کاغذهای مورد نیاز.
مشاوره و انتخاب چاپخانه
بهتر است با چند چاپخانه مشورت کنید و قیمت، کیفیت و زمان تحویل را مقایسه کنید. انتخاب چاپخانه مورد اعتماد و با تجربه می‌تواند بهترین گزینه باشد. توصیه ما این است که با کارشناسان نشانه ساز در ارتباط باشید تا انتخاب دقیق‌تری در این زمینه انجام شود. 
تهیه فایل طرح
اگر طرح خاصی مد نظر دارید، باید فایل دیجیتالی آن را آماده کنید. فایل باید در فرمت قابل قبول توسط چاپخانه باشد و به درستی طراحی شده باشد.
درخواست نمونه
در صورت لزوم، می‌توانید از چاپخانه بخواهید یک نمونه از کاغذ پوستی چاپ شده را قبل از سفارش نهایی دریافت کنید تا از کیفیت و رضایت اطمینان حاصل کنید.
تعیین جزئیات سفارش
با چاپخانه تماس بگیرید و جزئیات سفارش را بیان کنید، از جمله تعداد، اندازه، نوع کاغذ پوستی و سایر نیازمندی‌های خود.
تحویل و پرداخت
پس از تکمیل سفارش، چاپخانه معمولاً موعد تحویل را تعیین می‌کند. در این مرحله، پرداخت مبلغ سفارش باید صورت پذیرد.
توجه داشته باشید که مراحل سفارش کاغذ پوستی چاپ شده ممکن است بستگی به نیازهای شما داشته باشد. بهتر است با کارشناسان نشانه ساز مشورت کنید تا دقیق‌ترین راهنمایی را دریافت کنید.

قیمت و تعرفه چاپ و کاغذ پوستی


در ابتدای مقاله توضیح دادیم که هر شرکت تولید کننده ای بر اساس ویژگی ها و جنس قیمت متفاوتی برای چاپ کاغذ پوستی دارد. 
قیمت و تعرفه چاپ و کاغذ پوستی متنوع است و ممکن است بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد. عواملی که می‌توانند قیمت این لوازم را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از: اندازه کاغذ، تعداد رنگ‌ها، نوع و ضخامت کاغذ، نوع چاپ (یکرو و دورو)، نوع و پیچیدگی طرح، حجم سفارش و زمان تحویل. برای اطلاع از قیمت دقیق و تعرفه چاپ و کاغذ پوستی، بهترین کار تماس با کارشناسان است. 
آن‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و قیمت را بر اساس نیازهای خاص شما مشخص کنند. توجه کنید، به جز قیمت، کیفیت تولیدات، تجهیزات مورد استفاده و تجربه کاری نیز مهم است.